2010-07-27 ? 13:49:05

TISDAG

Min lilla prinsessa på bild

 

Efter några blåsiga och regniga dagar är solen äntligen tillbaka igen. Om jag ska vara ärlig har det faktiskt varit skönt med lite skitväder :)

 

Idag blir det en riktig mys-tisdag. Jag och pojkvännen ska snart ner i stan och ta en fika. Sen köpa gottgott till ikväll. Det blir tacos för vår del. Mumms! Har ni något speciellt planerat för dagen ?

2010-07-24 ? 22:32:26

TRÅK-LÖRDAG

Min lördag har varit tråkig. Hade saker planerat men det blev inte av. Tråkigt. Så nu sitter jag här framför datorn i min ensamhet. Vad gör ni denna lördag ? Jag hoppas inte er dag har varit lika tråkig och ensam som min

 

Aaah vilket deppinlägg detta blev. Berätta något kul för mig istället :D

2010-07-21 ? 22:26:40

IN YOUT SHADOW I CAN SHINE

My Sundberg ©


Här kommer två bilder som jag knäppte på mammas Trumpetliljor. Tänkte att jag får bryta av med lite annat än bara en massa Vera hela tiden ;)

 

Just nu ligger jag med min pojkväns kalsonger som shorts och min laptop i knät. Mycket bekvämt om ni frågar mig. Snart blir de antagligen att lägga sig och kolla på de missade avsnitt av Paradise Hotel Danmark. Vad gör ni denna onsdagskväll ?

 

2010-07-20 ? 20:48:01

ART-WAVE'S CUBA PASSION x2

My Sundberg ©

 

2010-07-18 ? 13:13:51

ANNA ANKA PÅ BESÖK

Igår var det sista dagen på karnevalen här i Landskrona. Missade de 2 första dagarna, då det är mest drag. Men det gör ingenting. Gårdagen var ändå väldigt händelserik. Både positivt och negativt. Men det negativa behöver vi inte gå in på.

Plötsligt när jag och min vän N står och snackar, kommer det en jädrans massa folk. Jag hör N skrika - ANNA ANKA! och jag hinner inte tänka innan jag springer efter henne med min mobil i högsta hugg. Jag menar, hur ofta kommer Anna Anka hit till Landskrona? Jag fick i alla fall en snabb pratstund med fru Anka :) Häftigt.

Anna och hennes son Ethan.

 


2010-07-15 ? 14:02:04

FÅ EN VIT "RAM" RUNT DIN TEXT

Klicka på bilden för att se större.


Jag fick en fråga om hur man kan få en vit "ram" + skugga på sina texter och har därför klippt ihop en bild som, förhoppningsvis, ska förklara hur man gör.


1. Efter att du skrivit den text du vill ha, dubbelklickar du textlagret (inringad) Då ska det komma upp en ruta upp där det finns olika effekter att välja mellan.

2. Kryssa i Stroke och Drop Shadow så är de klart. Man kan även ändra tjocklek och färg på "ramen". Och ändra hur man vill ha skuggan. Jag hoppas att man förstår vad jag vill ha fram :)

OBS! Jag använder mig av Photoshop CS3, så vet ej hur det ser ut i övriga Photoshop program. Men tror det ska se ungefär likadant ut.
2010-07-14 ? 23:05:47

BLOGGSVAR

Nu har jag Bloggsvar. Tack vare söta Sanna som gav mig en invite :)

Bloggsvar-rutan hittar ni i menyn till höger.
Även om jag inte har många läsare kan det vara smart för både er och mig om ni har några frågor. Så .. fråga på nu :D

Btw.. Så har jag 3 Bloggsvar-invites. Så lämna en kommentar med er mail.  Blir det många som vill ha, slumpar jag. Jag har kontaktat de 3 personer som fick varsin invite av mig. Jag slumpade mellan kommentarerna.

2010-07-13 ? 22:04:07

RENEVAL LASH SERUM

Det senaste halvåret har mina ögonfransar blivit väldigt tunna och lossnar. Jag har försökt med det mesta. Som att ha vaseline på ögonfransarna under natten mm. Ingenting har hjälp.

 

Så när jag var ute i stan för ett tag sedan fick jag syn på denna tub och var tvungen att testa. Man ska se resultat efter 3 månader så jag hoppas på det bästa :)

2010-07-10 ? 13:46:31

EN VÄLDIGT SKITIG VERA

Vera fick sig precis ett välbehövligt bad. Gud så skitig den lilla korven var.  Och hon var verkligen inte glad över att bli ren och fin igen. Under hela "processen" kollade hon surt på mig. Som på bilden nedan.

Jag vet ej vart hon tog vägen, men antagligen sprang hon väl ut och rullade sig i skit igen haha :)
Är din/dina hundar likadana?


Bilden tappade väldigt mycket färg när jag la upp den på bloggen. Tråkigt.

2010-07-08 ? 01:03:17

SCARLETT JOHANSSON

Här är resultatet av 20 minuters pillande i photoshop. Nu är jag så trött att jag snart somnar med laptopen i knäna. God natt

 

My Sundberg ©

2010-07-07 ? 22:09:28

SHOPPING I MALMÖ

Var i Malmö igår tillsammans med söta Michelle. Jag fick inte med mig så mycket hem. Bomullstrosor, ett baslinne och en bok. Elsas Mode. Folk som har läst den säger att den ska vara bra, så vi får se :)


Har någon av er läst den än ? Vad tyckte ni ? :)

 

2010-07-04 ? 00:28:40

ECLIPSE

Orginalbilden hittar du här.


Igår var i alla fall jag och min pojkvän på bio och såg Eclipse. Och jag kan säga att jag är kär på nytt. Jag var tidigare helt fast i Twilight sen kom New Moon som inte alls föll mig speciellt mycket i smaken. Fin film, men lite långtråkig. Och nu Eclipse.

 

Jag satt som fastklistrad under hela filmen medans min pojkvän vred och vände sig i stolen och klämde ur sig ett ljudligt suck då och då. (Heter de ett eller en ljudlig suck?) Tråkmåns.


Har ni sett filmen än? Vad tyckte ni?


Att jag uppdaterar på kvällar/nätter beror på det fina sommarvädret vi har här i Landskrona. Och i övriga Sverige antar jag :)

2010-07-02 ? 01:33:00

GAMLA FOTON OCH MINNEN

Klockan är halv 2 och jag sover inte än. Iställer kollar jag igenom skivor med gamla bilder. Hittade massa bilder sen jag var 14. Haha jag dör lite. Ni kan kolla här.

Hittade även bilder på mitt ex som inte var allt för snäll mot mig. Även om jag blir illamående och gråtfärdig när jag ser bilderna, kan jag bara inte ta bort dom. Det är ju ändå minnen.

Här är en bild på mig och min pojkvän. Vi är väl runt 16 här.

2010-07-01 ? 22:03:43

EN RIKTIG BAJS-DAG

Jag har haft en riktig bajs-dag. Ush. Allt har bara varit fel. Det finns heller ingen speciell anledning till varför jag mår som jag gör. Fast tog tag i saken och asade mig ner till kiosken och köpte choklad och en coca cola. Så nu är allt bra igen ;)

 

Nu ska jag och Vera lägga oss tillrätta i sängen och kolla på The foruth kind. Vad jag har förstått handlar det om folk som blivit bortförda av utomgjordingar. "En dramatisering om vad som egentligen hände i Nome, Alaska i oktober 2000." Någon av er som sett den ? Och vad tyckte ni ?

2010-07-01 ? 20:16:03

VISSTE DU ATT ?

att mer än hälften av din avföring består av döda bakterier?
att George W Bush var cheerleader när han gick i skolan?
att Kalle Anka var förbjuden i Finland för att han inte hade byxor på sig?
att Dolly Partons byst är försäkrad för 4 miljoner kronor?
att Halle Barry har sex tår på ena foten?
att en mygga har 47 tänder?
att händer är i genomsnitt smutsigare än en offentlig toalettstol?
att en kyss innehåller 9 mg vatten, 0,7 g äggviteämnen, 0,18 g organiskt material, 0,7 g fett, 0,45 g salt och 250 sorters bakterier?
att en gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör?
att Islam var den första stora religionen som gav rösträtt till kvinnor ?